Portal servicii electronice | Bugetare participativă
  • Acasă
  • Despre Bugetarea Participativă
  • Anunțuri
  • Proiecte
  • Admin
    • Configurare core
    • Configurare secrets
    • Configurare soluție
    • Panou de control
    • Custom Solution
    • Logs
    • Audit
    • Administrare Bugetare Participativa
    • Moderare Bugetare Participativa
    • Anunțuri
  • Proiectele mele
  •  
  • Cont nou
  • Autentificare

Despre Bugetarea Participativă!

Ideile și inițiativele cetățenilor Municipiului Reșița se transformă în proiecte derulate de către administrația publică locală pentru rezolvarea unor probleme de interes pentru comunitatea locală.

Primăria Municipiului Reșița implementează mecanismul de bugetare participativă, prin proiectul European Simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației la nivelul Municipiului Reșița), finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, oferind cetatenilor posibilitatea de a propune proiecte pentru dezvoltarea orasului si de a se implica in selectia proiectelor finanţate de la bugetul local.

Participanti:

- Persoane fizice

- Persoane juridice, ONG, asociații, fundații

Pas 1 – Alocarea bugetului

O parte din bugetul instituției este alocat pentru finanțarea proiectelor propuse de cetățeni.

Pas 2 - Promovare

Primăria informează cetățenii cu privire la modalitățile de implicare, responsabilități, atribuții.

Pas 3 - Proiecte

Cetățenii propun idei pentru dezvoltarea localității și adună 30 de semnături pentru depunerea proiectului de investiție.

Pas 4 – Definitivarea proiectelor

Cetățenii participă la sesiuni de lucru cu persoanele implicate în Consiliul Bugetării Participative.

Pas 5 – Prioritizarea proiectelor

Cetățenii își promovează proiectele în comunitatea din care fac parte și ulterior votează proiectele propuse de fiecare membru din comunitate.

Pas 6 – Selecția proiectelor

Proiectele sunt selectate, conform procedurii de selecție, urmând ca ulterior Primăria să se ocupe de implementarea lor.

Regulament

Bugetarea participativă constituie un instrument inovator pentru promovarea unei democrații inclusive, precum și pentru modernizarea și creșterea capacității de răspundere a autorităților publice locale. Concret, inițiativa de bugetare participativă are ca principal scop implicarea activă a cetățenilor Municipiului Reșița într-un proces de deliberare și de decizie pentru stabilirea modalității optime de cheltuire a unei părți din bugetul local.

citește mai multe informații Comunicat de presa

Întrebări frecvente

Cine poate trimite propuneri de proiecte?

Pot participa la procesul de bugetare participativă toți cetățenii care locuiesc, lucrează sau studiază în Municipiul Reșița și au varsta de minim 14 ani. De asemenea, pot înainta propuneri de proiecte grupurile civice, persoanele juridice precum și organizațiile neguvernamentale.

Cum pot depune o propunere de proiect?

Propunerile pot fi trimise prin intermediul platformei Bugetării Participative, inițiatorul va trebui să completeze fișa de proiect, in urma creării un cont pe platformă. Persoanele care nu au acces la internet pot depune propunerile de proiect la Registratura Primăriei Municipiului Reșița, respectând cerințele din fișa de proiect. Acestea vor fi transmise cu prioritate de către responsabilul de proiect care va efectua demersurile în vederea încărcării proiectelor initiate de cetățeni pe platforma dedicată bugetării participative.

Ce proiecte pot fi depuse?

Bugetarea participativă se desfășoară în limitele domeniilor de competență enumerate la secțiunea domenii.Chiar dacă propunerea poate fi încadrată în mai multe domenii, deponentul trebuie să opteze pentru domeniul pe care îl consideră cel mai potrivit.

Care sunt criteriile pe care trebuie să le îndeplinească o propunere de proiect pentru a fi supuse votului cetățenilor?

Pentru a fi validate în cadrul procesului de bugetare participativă, proiectele trebuie să fie de competența Primăriei Reșița și a societăților suborfonate și să îndeplinească urmatoarele criterii de eligibilitate:

a. să fie de interes local și să nu realizeze activități cu scop comercial, publicitar, de natură politică, religioasă sau etnică;

b. să fie sau să poată fi asimilate unei investiții aflate în competența Muncipiului Reșița și care vizează un bun administrat de Municipalitate sau să se refere la acțiuni sau activități aflate în competența Municipiului Reșița;

c. să nu fie incompatibile cu programe sau proiecte aflate în derulare;

d. să nu genereze cheltuieli de funcționare semnificative după implementare (întretinere, plata unor drepturi de autor,etc.);

e. să respecte fișa de proiect;

f. să fie delimitate zonal;

g. să se încadreze în bugetul maxim alocat unui proiect;

h. să se încadreze în domeniile prevăzute în Strategie.

Care este suma maximă alocată unui proiect?

Fiecare propunere trebuie să aibă un cost total de cel mult 500.000 lei (inclusiv TVA).

Câte proiecte vor fi finanțate?

Primele două proiecte, plus următoarele în ordinea voturilor, dacă la primele două nu se atinge plafonul.

Proiectele depuse trebuie să cuprindă toate informațiile din fișa de proiect?

Da, proiectele depuse trebuie să cuprindă toate informațiile din fișa de proiect.

Proiectele vor fi supuse votului cetățenilor în forma în care au fost depuse?

Municipiului Reșița va realiza o analiză tehnică și legală a tuturor propunerilor depuse de cetățeni, prin Consiliul Bugetării Participative.

Cum se votează un proiect? O.N.G.-urile, Grupurile de cetățeni pot vota proiecte?

Fiecare cetățean poate vota online un singur proiect indiferent de domeniu.

ONG –urile, grupurile de cetățeni pot propune proiecte, însă votul aparține exclusiv cetățenilor.

Descarca tabelul pentru semnaturi!

Vă rugăm accesați/descărcați/încărcați documentul pentru semnături la etapa de depunere proiect.

Document semnături

Intra in Consiliul Bugetării Participative!

Pentru înscrierea în Consiliul Bugetării Particpative, vă rugam adresați-vă instituției bugetareparticipativa@primariaresita.ro

Declarație privind evitarea conflictului de interese

Responsabilul Bugetării Participative

Muncipiul Reșița, e-mail contact: bugetareparticipativa@primariaresita.ro

Depune proeictul fizic: Piața 1 Decembrie 1918, nr. 1A la registratură.


Temei legal:

1. Codul Administrativ (Art.2 -principii)

2. Legea 52/2003-transparenţa decizională

3. Legea 544/2001-liber acces la informaţiile de interes public

4. OG 51/1998-îmbunătăţirea sistemului de finanţare

5. Legea 273/2003 a finanţelor publice

6. Carta Europeană a Autonomiei Locale (Legea 199/1997)

© bugetare participativa 2023

3.20220808.13.0408f6ab2bfd8439edfab8b0ddf86c9e9322e463.Development
3.20220727.5.69fcf77140f51316b2138037f42acafd8dbdfc12.master